Treenejä, kesää ja lakia

Avasin taannoin vaatekaapin ja olin ihan mielissäni yhdestä mekosta, jota en ollut pitkään aikaan pitänyt. Kokeilin sitä, yllätys yllätys - se ei mennytkään päälle!
Ei suinkaan siksi, että olisin laihtunut tai lihonut, mutta treenaaminen tuottaa näköjään pikkuhiljaa tulosta. Selkälihakset ja haba on kasvanut. Monen muunkin vaatteen kohdalla on ollut sama (positiivinen) ongelma. Tänään fysioterapeuttini sanoi, että olen tiivistynyt ja niin sanottua sporttisuutta on kuulemma tullut. Ei mikään ihme toisaalta, olen pyöräillyt ja kävellyt ja kelannut ja tehnyt kaikkea niin paljon ohjattujen treenien lisäksi, niin kiva kun tulos alkaa näkymään. Mun niska-hartia -jumit on jääneet kokonaan pois, ennen kärsin koko ajan, niin nyt hierotutan ja huollatan itseäni n. 3 viikon välein. Sekin käsky tulee usein fysioterapeutilta, itse olen jo unohtanut sen, että huoltaminen on yhtä tärkeää kuin treenaaminen.



Kevennetyt leuanvedot
fysioterapeutti Annukka Rahikkala,
EasyMove Oy, Oulu.

Tän päivän treeni koostui leuanvedoista, pallonheitosta (4kg pallo), rintaprässistä ja shoulderpressistä.

Ratsastamaan menen ensi viikolla ja Martta-koiran agilitytreenit aloitan taas, toivottavasti into pysyisi. Avustajani sanoi, että minulla ja koirallani olisi joskus mahdollisuuksia para-agility-kisoihin, siinä on sitten savottaa, mihin tähdätään. Kesällä ajattelin nyt alkaa panostamaan siihen, ja koska koirani on sekarotuinen, niin käytän sen epävirallisissa näyttelyissä kesällä täällä Oulun suunnalla.

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt alan vaihtoa, en ole oikein päässyt loppuun asti ajatuksessa, että mikä haluaisin olla isona. Mutta tänään katsoin työpaikkailmoitukset läpi ja löysin mielenkiintoisen uuden työpaikan, johon olisin valmis panostamaan, joten laitoin työhakemuksen, mutta ensimmäinen tavoite olisi tietenkin päästä haastatteluun, mutta kerron siitä sitten, jos on enempi kerrottavaa.

Hah, katsoin tänään ulos ikkunasta ja rakeita satoi - ihana kesäkuun ensimmäinen päivä!
Olen kuitenkin tehnyt jo kesäsuunnitelmia, joten olisi se kiva, jos ilma tuntuisikin jo pikkuhiljaa kesältä! Kahdet festarit olen ajatellut kiertää ja harrastaa ja rentoutua. Juhannuksesta en ole vielä varma, mitä teen, mutta odotellaan ensiksi nyt sitä aurinkoa ja lämpöä.

En tiedä onko teillä kokemusta, mutta viime vuonna lähdin avustajani kanssa Kalajoen Juhannus -festareille. Oulusta on parin tunnin matka Kalajoelle ja vasta paikan päällä minulle ja avustajalleni selvisi, että avustaja ei pääse ilmaiseksi. Järjestäjä saa päättää miten toimii, mutta mulla oli liput jo hommattu kahdelle päivälle, meni tavallaan hukkaan se reissu kun sain avustajani "maksettua" sillä toisen päivän lipulla yhdeksi päiväksi. No okei, pääsinhän yhdeksi päiväksi, mutta kun ei ollut missään tietoa, niin kyllähän se tympäisi. Nyt sitten tänä kesänä menen Qstockiin, siellä on taattu, että avustajani pääsee ilmaiseksi, tiedän sen siitä kun olen siellä ollut edellisinäkin vuosina. SuomiPop-festareillekin luulisin, että pääsee avustaja ilmaiseksi.
Kerron tämän siksi, että varmistakaa jos on muita avustajan kanssa liikkuvia, että pääsette molemmat festaroimaan! Kannattaa selvittää omalta kotikunnalta, että maksaako vammaispalvelut avustajan pääsymaksua, jos ei järjestäjä sitä tarjoa. Periaatteessa pitäisi maksaa, tarkistin vammaispalvelulaista, että näin on. "Kunta voi järjestää henkilökohtaista apua korvaamalla vaikeavammaiselle henkilölle henkilökohtaisen avustajan palkkaamisesta aiheutuvat kustannukset työnantajan maksettavaksi kuuluvine lakisääteisine maksuineen ja korvauksineen sekä muut kohtuulliset avustajasta aiheutuvat välttämättömät kulut."


Olen tosi onnellinen tulevasta kesästä ja suunnitelmista - kaikki on hyvin!

Halauksin,
Tuoliapina

Kommentit

Suositut tekstit