EPÄONNISTUNUT INVA-TAKSIN TILAUS
Nyt ois painavaa asiaa inva-taksin tilaus ongelmista.
Lukekaa teksti alhaalta, haluan tehdä asialle voitavani ettei tarvitse vain valittaa.
Toivon että asia otettaisiin vakavasti.
Toki asiaa auttaisi jos jakaisitte lukemanne.
Toivon ettei vastaavia tilanteita enää tulisi.
Paremmalla tilausonnella ensi vuoteen.
<3:llä Tuoliapina
Lukekaa teksti alhaalta, haluan tehdä asialle voitavani ettei tarvitse vain valittaa.
Toivon että asia otettaisiin vakavasti.
Toki asiaa auttaisi jos jakaisitte lukemanne.
Toivon ettei vastaavia tilanteita enää tulisi.
Paremmalla tilausonnella ensi vuoteen.
<3:llä Tuoliapina
EPÄONNISTUNUT
INVA-TAKSIN TILAUS
Olen
CP-vammainen nainen Oulusta. Minulla on lakisääteiset 18 virkistys taksimatkaa
kuukaudessa.
Liikuimme
ystäväni kanssa taksilla perjantaina 21.12.2018 kotiosoitteestani Oulusta
Kiimingin Koiteli Baariin. Tilasin taksin normaalisti matkapalvelukeskuksesta,
taksi oli täsmällinen hakiessaan meidät. Ainut miinus tässä vaiheessa, että
matkapalvelukeskuksen työntekijä kertoi minulle virheellistä tietoa kyydin
omavastuusta. Työntekijä kertoi kysyessäni kyydin omavastuuksi 3,30€, epäilin
tätä pienehköä omavastuuta kyydin pituuden takia, mutta totta kai luotin
virkailijan sanaan. Perillä ollessamme omavastuu olikin 5,80€. Pieni ero
summassa, mutta työntekijöiden pitäisi tietää omavastuut oikeiksi.
Tilasin
Koiteli Baarista paluukyydin soittamalla matkapalvelukeskukseen n. klo. 23.20
ja pyysin taksia tulemaan tunnin päästä hakemaan ja viemään kotiin. Noin klo. 0.30
soitin matkapalvelukeskukseen uudestaan ja kysyin onko taksi tulossa,
työntekijä sanoi taksin olevan tulossa, mutta ei osannut sanoa kuinka kauan
menee.
Muutaman
minuutin päästä soitin uudelleen, koska olimme ulkona odottamassa 17 asteen
pakkasessa ja istuin itse pyörätuolissa joten palelen helposti kun en pääse
liikkumaan. Edelleen työntekijä sanoi taksin olevan tulossa. Olen sellainen
ihminen, että menetän hermot todella helposti tällaisissa tilanteissa, eikä
minulla ole yhtään malttia odottaa. Myönnän etten ollut enää asiallinen
seuraavissa puheluissa.
Klo. 0.50
taksia ei näkynyt vieläkään. Tässä vaiheessa ystäväni kävi kysymässä baarin
edessä olevalta taksilta, onko nimelläni tulossa kyytiä. Käytän itse pyörätuolin
takia inva- taksia. Kuski kertoi ettei 10km säteellä näy nimelläni kyytiä.
Tämän tiedon kerroin matkapalvelukeskuksen työntekijälle ja tivasin edelleen
soittamaani taksia. Työntekijä ihmetteli
ettei taksi ole vieläkään tullut, mutta kertoi sen olevan kuulemma tulossa.
Voitte vain uskoa kuinka kärsimätön ja raivoissani olin.
Asian tekee
mutkikkaammaksi se että uuden lakimuutoksen
vuoksi en voi soittaa suoraan haluamalleni taksille, koska
tarjouskilpailun voittanut taksi firma ainoastaan saa kuskata
virkistysmatkoilla kulkevia ihmisiä (virkistysmatkat sisältää kaikki omat
menoni esim. kaupassa ja virastoissa asioinnin ym.) . Minulla ei ollut muuta
mahdollisuutta kuin soittaa Oulun parhaimmalle inva-taksille ja maksaa kyyti
ystäväni kanssa itse.
Tämä on
todella harmillista koska tämä aiheuttaa epävarmuutta varsinkin yksin
liikkuessa.
Sanotaan
aina että pitää tehdä valitus, mutta siihen ei kuitenkaan reagoida. Toivon
todella että asiaan puututtaisiin, koska tällainen tilanne ei ollut tosiaankaan
ensimmäinen kerta. Ennen lakimuutosta ei ollut tällaisia ongelmia koska sai
soittaa suoraan haluamalleen kuskille ja kulkeminen oli mutkatonta.
Joten
haluaisin tällä kirjoituksella antaa terveiset eduskuntaan ja päättäjille, että
tehkää jotain tai vaihtoehtoisesti eläkää meidän elämää niin huomaatte
ongelmat.
Olemme kirjoittamassa kirjaa näistä palveluista ikäihmisten osalta
VastaaPoistaKysymyksemme kuuluu; Miten kuljetuspalvelut sujuvat omaisten ja käyttäjien näkökulmasta?
Sekä Kelakuljetukset että tavalliset kauppareissut, kyläreissut. Miten haluaisitte että ne toimivat? Vastatkaa kommenttikenttään, julkaisemme niitä mahdollisesti kirjassa, ilman nimeänne ja ainoa vastaus mitä olemme saaneet tähän kuljetuspalvelukysymykseen on; Nopeasti
Alla olevasta linkistä suoraan Taxi-kysymykseen.
https://www.facebook.com/pg/ArvokasVanhuusKirjoitukset/notes/?ref=page_internal
Arvokas Vanhuus ? - kirja hanke
Vastattu linkin kautta
PoistaKiitos tästä kirjoituksesta. Ikävää, että teidän kokemus ei ollutkaan hyvä. Me olemme menossa Kouvolaan, ja tarvitsemme Inva-taksin myös siellä liikkumiseen. Meillä onkin nyt sopiva hakusessa, joka myös olisi asiakaspalvelultaan sopiva ja avulias. Myöskin sellainen, että taksin tilaus olisi helppoa itsessään.
VastaaPoistaMoikka,
PoistaKiva, kun löysit blogiini. Toivottavasti löydät itsellesi sopivan taksin, joka palvelee just sun taepeita. Oma tilanteeni on onneksi muuttunut todella paljon parempaan, kun sain tuttutaksioikeuden poikani syntymän jälkeen. Kaikkea hyvää sinulle.