EPÄONNISTUNUT INVA-TAKSIN TILAUS

Nyt ois painavaa asiaa inva-taksin tilaus ongelmista.
Lukekaa teksti alhaalta, haluan tehdä asialle voitavani ettei tarvitse vain valittaa.
Toivon että asia otettaisiin vakavasti.
Toki asiaa auttaisi jos jakaisitte lukemanne.
Toivon ettei vastaavia tilanteita enää tulisi.
Paremmalla tilausonnella ensi vuoteen.

<3:llä Tuoliapina







EPÄONNISTUNUT INVA-TAKSIN TILAUS



Olen CP-vammainen nainen Oulusta. Minulla on lakisääteiset 18 virkistys taksimatkaa kuukaudessa.

Liikuimme ystäväni kanssa taksilla perjantaina 21.12.2018 kotiosoitteestani Oulusta Kiimingin Koiteli Baariin. Tilasin taksin normaalisti matkapalvelukeskuksesta, taksi oli täsmällinen hakiessaan meidät. Ainut miinus tässä vaiheessa, että matkapalvelukeskuksen työntekijä kertoi minulle virheellistä tietoa kyydin omavastuusta. Työntekijä kertoi kysyessäni kyydin omavastuuksi 3,30€, epäilin tätä pienehköä omavastuuta kyydin pituuden takia, mutta totta kai luotin virkailijan sanaan. Perillä ollessamme omavastuu olikin 5,80€. Pieni ero summassa, mutta työntekijöiden pitäisi tietää omavastuut oikeiksi.

Tilasin Koiteli Baarista paluukyydin soittamalla matkapalvelukeskukseen n. klo. 23.20 ja pyysin taksia tulemaan tunnin päästä hakemaan ja viemään kotiin. Noin klo. 0.30 soitin matkapalvelukeskukseen uudestaan ja kysyin onko taksi tulossa, työntekijä sanoi taksin olevan tulossa, mutta ei osannut sanoa kuinka kauan menee.
Muutaman minuutin päästä soitin uudelleen, koska olimme ulkona odottamassa 17 asteen pakkasessa ja istuin itse pyörätuolissa joten palelen helposti kun en pääse liikkumaan. Edelleen työntekijä sanoi taksin olevan tulossa. Olen sellainen ihminen, että menetän hermot todella helposti tällaisissa tilanteissa, eikä minulla ole yhtään malttia odottaa. Myönnän etten ollut enää asiallinen seuraavissa puheluissa.
Klo. 0.50 taksia ei näkynyt vieläkään. Tässä vaiheessa ystäväni kävi kysymässä baarin edessä olevalta taksilta, onko nimelläni tulossa kyytiä. Käytän itse pyörätuolin takia inva- taksia. Kuski kertoi ettei 10km säteellä näy nimelläni kyytiä. Tämän tiedon kerroin matkapalvelukeskuksen työntekijälle ja tivasin edelleen soittamaani taksia. Työntekijä  ihmetteli ettei taksi ole vieläkään tullut, mutta kertoi sen olevan kuulemma tulossa. Voitte vain uskoa kuinka kärsimätön ja raivoissani olin.
Asian tekee mutkikkaammaksi se että uuden lakimuutoksen  vuoksi en voi soittaa suoraan haluamalleni taksille, koska tarjouskilpailun voittanut taksi firma ainoastaan saa kuskata virkistysmatkoilla kulkevia ihmisiä (virkistysmatkat sisältää kaikki omat menoni esim. kaupassa ja virastoissa asioinnin ym.) . Minulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin soittaa Oulun parhaimmalle inva-taksille ja maksaa kyyti ystäväni kanssa itse.
Tämä on todella harmillista koska tämä aiheuttaa epävarmuutta varsinkin yksin liikkuessa.

Sanotaan aina että pitää tehdä valitus, mutta siihen ei kuitenkaan reagoida. Toivon todella että asiaan puututtaisiin, koska tällainen tilanne ei ollut tosiaankaan ensimmäinen kerta. Ennen lakimuutosta ei ollut tällaisia ongelmia koska sai soittaa suoraan haluamalleen kuskille ja kulkeminen oli mutkatonta.
Joten haluaisin tällä kirjoituksella antaa terveiset eduskuntaan ja päättäjille, että tehkää jotain tai vaihtoehtoisesti eläkää meidän elämää niin huomaatte ongelmat.

Kommentit

  1. Olemme kirjoittamassa kirjaa näistä palveluista ikäihmisten osalta
    Kysymyksemme kuuluu; Miten kuljetuspalvelut sujuvat omaisten ja käyttäjien näkökulmasta?
    Sekä Kelakuljetukset että tavalliset kauppareissut, kyläreissut. Miten haluaisitte että ne toimivat? Vastatkaa kommenttikenttään, julkaisemme niitä mahdollisesti kirjassa, ilman nimeänne ja ainoa vastaus mitä olemme saaneet tähän kuljetuspalvelukysymykseen on; Nopeasti
    Alla olevasta linkistä suoraan Taxi-kysymykseen.
    https://www.facebook.com/pg/ArvokasVanhuusKirjoitukset/notes/?ref=page_internal
    Arvokas Vanhuus ? - kirja hanke

    VastaaPoista
  2. Kiitos tästä kirjoituksesta. Ikävää, että teidän kokemus ei ollutkaan hyvä. Me olemme menossa Kouvolaan, ja tarvitsemme Inva-taksin myös siellä liikkumiseen. Meillä onkin nyt sopiva hakusessa, joka myös olisi asiakaspalvelultaan sopiva ja avulias. Myöskin sellainen, että taksin tilaus olisi helppoa itsessään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka,
      Kiva, kun löysit blogiini. Toivottavasti löydät itsellesi sopivan taksin, joka palvelee just sun taepeita. Oma tilanteeni on onneksi muuttunut todella paljon parempaan, kun sain tuttutaksioikeuden poikani syntymän jälkeen. Kaikkea hyvää sinulle.

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit