Vitun uudistuva taksilaki!!!


Nyt ei oo vaikea miettiä aihetta mistä kirjoittaisin.

Ensimmäinen kerta oikeestaan jolloin aattelen et tää blogi on hyvää terapiaa vitutukseen, kun pääsee purkamaan tuntoja.
01.07.2018 astuu uusi taksilaki voimaan, joka koskettaa suuresti meitä vammaisia. Mulla on ennen ollut vakiotaksi mitä käytän menoihini. Olen pystynyt kaikki kyydit menemään haluamallani taksilla. Lain astuttua voimaan, tämä tuttutaksi ja suorasoitto oikeus muuttuu, enkä saa enää päättää millä kuljen. Lakisääteiset 18 matkaa saa ne taksit jotka ovat tehneet halvimman tarjouksen ja riippuen tietenkin asuinalueesta, sekin vaikuttaa kuka taksi mua saa kuskata.
Tämä systeemi on niin perseestä, keksisin miljoona syytä perusteluineen miksi.  Tärkeämpänä mielestäni on se, ettei me saada enää itse valita sitä taksia, eikä meillä ole mitään vaikutusmahdollisuutta. Toisekseen ärsyttää ihmisten puolesta joilla on vaikeuksia liikkumisessa ja puhumisessa ja he ovat saaneet luottamuksen kuskiin, joka ymmärtää asiakastaan ja hänen tarpeitaan.
Kyllä mä ymmärrän että raha pyörittää kaikkea, mutta me olemme kyllä väärä kohde säästämiseen. Voitaisiin mieluummin ottaa eduskuntalaisten ammattietuuksia pois. Olisin toivonut että tämä laki olisi ollut aluksi koeajalla, eikä heti suoraan kolmevuotinen juttu. En kyllä keksi mitään positiivista tästä uudesta laista, toivon että matkanvarrella olisi paljon kompastuskiviä ja esteitä jotta tämä nykyinen malli saataisiin pitää.

BTW mun fysioterapia päätös tuli, se pysyy entisellään. Kaikkia keinoja ei ole kuitenkaan vielä käytetty.

Tosta taksilaki muutoksesta vielä. Mä toivon että tämä asia herättäisi keskustelua muidenkin keskuudessa, jotta saataisiin mielipiteet julki. Täältä ainakin todella kiukkuiset terveiset Anne Bernerille ja paskalle lakiuudistukselle. 

Jotta tämä blogi kirjoitus ei mene aivan synkäksi niin onneksi on lomaa jäljellä.

<3:llä Tuoliapina

Kommentit

Suositut tekstit