Joku päivä, mut tänään ei ole se päivä.

 Pyysin Henkkaa nostamaan meijän läppärin, tuli nimittäin tunne, että täytyy kirjottaa. Okei, tää aika ei oo kaikesta paras. Tänään on ollu pientä voimattomuutta, eilisen rilluttelun johdosta. Mähän oon sanonu että alkoholi on jääny tosi minimiin, mut eilen sit lähettiin Ihkuun. Porukkaa oli ja meilläkin oli kaverin kanssa kivaa. Huomas kyllä, että rajotuksia ei enää ole. Vaikka oli kivaa ja kaikki suju ok, niin kyllä mä taas muistan miksi en tykkää useasti käydä. Seuraava pävä on ärsyttävä ja kyl mä enemmän tykkään olla äiti moodissa. Toki tykkään käydä livekeikoilla, mut ilman alkoholia paras. Ihkussa muutama tuntematon tyyppi tuli kyselee kirjotanko tätä blogia. Musta se oli tosi kivaa. Kuva tässä alhaalla on eiliseltä. Tuntu tosi hyvältä laittautua kunnolla pitkästä aikaa. En tiiä kuin moni teistä tietää, mutta mähän en pysty ite meikkaamaan tai hiuksiani laittamaan. Yleensä avustajani auttaa näissä asioissa. Eilen mun ystävä autto. Oon niin kiitollinen,mä tykkään laittautua kunnolla. Niin, eilisestä vielä kaikki meni kivasti kukaan ei siis käyttäytyny asiattomasti. 

Palataanko hetkeksi mun väsymykseen ja silmäoireisiin? Mun lähete karsastuspolille tuli pumena takas.Polilla päättivät, että voin käydä normi optikolla, no minähän varasin ajan näöntarkastukseen. Kävin perjantaina siellä. Mullahan on toinen silmä heikkonäköinen. Silmässä siis heikkonäköisyys dg ollut pienestä pitäen. No, optikolla selvisi, etten nää vasemmalla oikeestaan mitään, käytän ainoastaan oikeaa silmää. Yllättävää sinäänsä , kun oon kuitenkin ennen jonkunverran nähny. Eipä sille voi tehä muuta,kun voin kokkeilla laseja auttasko vänän oireisiin. Tilasin sellaset kaikista halvimmat perus mustat lasit, katotaan helpottaako. Silmätipat tuli myös jokapäiväiseen käyttöön kuiviensilmien vuoksi. Karsastuskin lisääntyny, ainakin optikko sano, että kylläpäs toinen silmä kattoo pahasti kieroon. Niin, sille en voi mitään. Silmänpaineet vähän koholla oikeassa silmässä. Mitataan ne vielä silmälaseja hakiessa vielä onko paine nornaalisoitunut, toivottavasti.


Oon nyt alkanu kirjottaan ite tätä blogia, siis en sanele ennää avustajalle, joten joitain kirjotusvirheitä voi olla. Yritän olla tarkkana, mut silmät vässyy niin saattaa siksi herkästi tulla konneella lyöntivirheitä. Näistä optikon uutisista huolimatta mulle kuuluu oikeesti ihan hyvvää ainakin nyt kirjotushetkellä.Voishan tuo silmäasia enemmänkin vituttaa, mut toisaalta ei sekkään mittään auttais. Onneks näkö on tallella ees vähä. Jos pitäs valita kumpi vituttas enemmän silmien kierous vai näkö, niin täytyy myöntää,että kierous, Saattaa kuullostaa pinnalliselta, mutta karsastus on haitannu mua aina. Kuten sanottu niin eipä sillekkään mittään voi. Olkoot sit silmät eriparia, se on osa mua, jokupäivä mä sen vielä hyväksyn, mut tänään ei ole se päivä.

<3 Tuoliapina  


Kommentit

  1. Heippa. Tuo karsastus on tutta tämänkin kirjoittajan elämässä. Olen sairastanut sitä koko ikäni ja se on osa minua. Ollessani lapsi karsastusta leikattiin, mutta ei siitä mitään apua ole ollut silmä hortoilee sielä missä haluaa. Joskus sitä on hankala hyväksyä kun siitä aina joku uusi tuttavuus jaksaa muistuttaa. Minulla vasemman puoleinen silmä on se laiskempi ja lähes sokea, eli ilman silmälaseja täällä ei ainakaan pärjätä enää. Vuodesta 2012 lähtien olen käyttänyt laseja myös saunoessa ja peseytyessä. Nyt silmälääkärini laittoi lähetteen silmäpolille Keskussairaalaan jotta saataisiin selville mikä on tuo muunnos tuolla karsastavan silmän takana on. Epäilivät ealesin tautia, joten jännätään sitten sitä seuraavaksi. Joten jaksamista sinne ja oikein ihanaa syksyn jatkoa täältä kohtalo toverilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos viestistäsi ja tsempeistä. Lohduttavaa, että kohtalotovereita on. Kaiken kanssa oppii elämään,kun pakko on. Toivon sinulle myös jaksamista. Toivotaan ettei sairauttasi todettaisiin. <3 Kaikkea hyvää tähän syksyyn. Mukavaa,kun olet löytänyt blogini.

      Poista
  2. Heippa tuoliapina. Tuossa on tekstiä karsastuksesta jonkalaista polkua olen itse kulkenut tähän päivään. Ei karsastuksen kanssa ole koskaan ollut helppoa elää, mutta se on sellainen joka ei itsestä häviä. https://satsuman.blogspot.com/2021/11/karsastus-hapea-vai-vika.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heips, kiva kun löysit blogiini. Kirjoittamasi kommentti on täyttä totta. Kaikkea hyvää ja tsemppiä elämään.

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit