Eloa ja iloa elämässä

Yritin jo muutama päivä sitten kirjoittaa blogia mutta aivot suttasivat, joten kokeillaan nyt uusiksi. Viime kirjoituksessa taisin mainita tulevasta vammaispalvelun kanssa käytävästä keskustelusta. Palaveri meni odotusten mukaisesti, mutta lopullisia tuntimääriä ei saatu vielä tietoon. Toivottavasti kyseinen asia kuitenkin selviäisi marraskuun aikana. Joka tapauksessa luottavainen mieli tulevaan vauva-arkeen. Viimeistään alkuvuodesta, riippuen tuntimääristä meillä työskentelee todennäköisimmin kaksi henkilökohtaista-avustajaa miehen kokopäivätyön takia.  Tällä hetkellä on siis henkilökohtaisen avustajan paikka vapaana, joka toivottavasti täyttyy tämän kuun loppuun mennessä. Henkilökohtaisen avustajan työ ei ole hoitaa lastamme, vaan avustaa minua sen hoidossa. Kerron tämän siksi että ei tule väärinkäsityksiä. Uusi toimintaterapeuttini aloittaa huomenna, hänen kanssaan paneudumme harjoittelemaan vauva-arkea. Toimintaterapia kertoja 20 vuodessa, se on riittävä määrä mulle.

Ensiviikolla olen menossa sydäntutkimuksiin kardiologille. Tutkimus sisältää sydänfilmin, ultraäänen ja joitain verikokeita. Tutkimus tehdään korkean leposykkeen vuoksi, joka on ollut mulla aina. Samalla varmistetaan että se ei johdu siitä, että mulle on tehty viikonikäisenä ductuksensulkuleikkaus, eli sydänläppä suljettiin leikkauksen avulla, normaalisti se menee itsestään umpeen. Minä ja siskoni synnyttiin näillä viikoilla mitä itse olen nyt raskaana eli vk 30. Itse vammauduin synnytyksessä tapahtuneesta hapenpuutteesta, napanuoran sitouduttua kaulani ympärille. Siskoni syntyi terveenä. En ole katkera omasta tilanteestani enkä pelkää että pojalleni kävisi samoin. Kaikki tavarat alkaa olla koossa vauvaa varten ja tuleva sektiopäivämäärä on todennäköisesti 19.12.2019. Mieheni jää kahden viikon mittaiselle isyyslomalle sektiopäivämäärästä lähtien. 3.10 oli aika äitiyspolille, siellä ultrattiin ja kaikki oli edelleen hyvin. Painoarvio tällä hetkellä oli 1268g.

Parisuhde-elämäni menee hyvin, ja muutenkin elo on ollut stressitöntä. Täytyy koputtaa puuta sillä olen kova stressaamaan asioista. Kaikki apuvälineeni ovat kondiksessa, paitsi pyörätuoli, olen anonut uuden pyörätuolin mikä on talvikäyttöön sopiva aktiivimalli.

Tässäpä kuulumiseni tälläkertaa, <3: Tuoliapina

Kommentit

Suositut tekstit