Karsastusleikkaus suoritettu



Leikkauksesta toivuttu. Laitoin tän kuvan tähän alkuun, koska kuva on otettu leikkauspäivänä. Oon todella tyytyväinen lopputulokseen. Kaikki onnistui paljon paremmin kuin viimeksi, heräämössäkään mun ei tarvinnut olla kun 50 minuuttia. Pystyin heti osastolle tullessa katsomaan silmällä. Mun pelko oli, että silmä rähmii hulluna aina aamuisin, mutta tämä leikattu oikea silmä ei ole rähminyt juuri ollenkaan. En ole tarvinnut mitään kipulääkettä leikkauksen jälkeen, mikä on hyvä, koska en muutenkaan syö kuin kerran vuodessa äärimmäisessä hätätapauksessa. 

En tiedä kuinka moni teistä tietää miten karsastusleikkaus toteutetaan, joten voisin vähän kertoa miten se minun kohdallani toteutettiin.

Lähdin kotoa aamulla noin 07 avopuolisoni kanssa taksilla sairaalaan. Minut otettiin vastaan operatiivisella päiväosastolla noin 07:50, jonka jälkeen olikin aika kiire, koska 08 tultiin jo hakemaan leikkaukseen. Kaikkien valmistelujen jälkeen minut nukutettiin vähän jälkeen 08:30. Leikkauksella oli tarkoitus nostaa silmänlihasta niin että silmän asento muuttuu suoremmaksi ja siihen tulokseen päästiin. Kaikki meni niinkuin piti. Olin jo klo 14 jälkeen kotona. En voisi olla tyytyväisempi. Meillä käy kolmen viikon ajan kolme kertaa päivässä kotipalvelu deboralta työntekijä tiputtamassa tipan leikattuun silmään. Tällä hetkellä olen viikon sairaslomalla ja viikkoon en saa käydä ulkona enkä harrastaa pinnistelevää liikuntaa  eli aika tylsää siis. Onneksi on avustus myös, koska tarvitsen hiustenpesussa apua ettei leikattuun silmään mene mitään. Kyllä tämän kaiken kestää kun se on vain väliaikaista. Avopuolisoni on ollut todella hyvä tuki ja turva. Hän oli pari päivää töistä kotona kanssani ja tänään aloitti työt. Voin jo paremmin, joten ei ole ongelmaa olla yksin. Toivottavasti tämä leikkaus on viimeinen silmäleikkaukseni ja seuraavan kerran oltaisiinkin keisarinleikkaus hommissa OYS:ssa ;)

Kaikista ärsyttävintä tässä on se, etten saa liikkua tai siis treenata kolmeen viikkoon. Toisaalta ihan hyvä opetella olemaan. Vaikka leikkauksessa on aina riskinsä, suosittelen sitä kaikille sitä tarvitseville, koska itse ainakin huomaan jo nyt, että siitä on apua.

Sitten toisiin aiheisiin...

Mieheni käy tänään kyselemässä autokouluasioista. Hän aloittaa autokoulun pikimmiten. Tämä helpoittaa meidän arkea, koska tällä hetkellä autoamme ajaa joko avustajat tai sitten ystävät. Tulevaiasuudessa pääsemme reissaamaan kahdestaankin. Se on ihanaa.

Mukavaa viikonlopun alkua!

<3: Tuoliapina

Kommentit

  1. Mä olin perjantaina karsastusleikkauksessa. En tiedä kauan olin heräämössä. Useita tunteja kuitenkin. 8.30 nukutettiin minutkin. Muistaakseni 14 oli siirretty osastolle. Tämä oli nyt toinen leikkaus, josko ei tarvitsisi enää kolmatta

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit