Vuoden viimeiset kuulumiset

Vaiherikas vuosi saa kohta päätöksen. Paljon oon kompastunut ja tehnyt vääriä ratkaisuja, mutta tällä hetkellä tuntuu että ratkaisut mitä oon tehnyt on oikeita.
Yksi isoimmista muutoksista on avustajan vaihtuminen. Se tietenkin vaikuttaa hyvin olennaisesti mun elämään.Ympäri mennään yhteen tullaan, edellinen avustajani tulee takaisin, ratkaisu on etenkin oman jaksamisen kannalta paras.
Avustajan työ on ihan niin kuin parisuhde, eli tarkoitan sitä että henkilökemiat on pääosin toimittava. Tietenkin meillä kaikilla on hyviä ja huonoja päiviä, mutta ammatillisuus on säilytettävä. En tarkoita että edellinen avustajani olisi hoitanut huonosti hommansa, vaan että kemiamme eivät kohdanneet.

Kaikenlaisista avustajista, laidasta laitaan, minulla on kokemusta elämän varrelta. Vaikka on todella hienoa että tälläinen apu mulle tarjotaan, jotta pystyn asumaan yksikseni, niin se tarkoittaa myös minulle hyvin vastuullista prosessia että löydän oikeanlaisen avustaja, jonka  kanssa on hyvä olla ja elää. Nyt on hyvin vapautunut olo ja helpompi hengittää koska avustaja asia on vaivannut minua jo vähän pitempää.

Mää saan vihdoinkin uuden pyörätuolin, koska tehtaalta tullut jakkara ei sopinutkaan pepun alle, ei siis vastannut tarkoitusta. Kovan työn tein, että sain ammattilaisetkin tajuamaan tarpeeni. Toivottavasti seuraava jakkara tanssittaisi ja kuljettaisi minua soljuvin renkain eteenpäin.

Minusta tuntuu että ajatus pätkii, saattaa näkyä tekstissäkin. Olin eilen viihtymässä kuuden viikon tauon jälkeen. Viihtyminen ei olossa niinkään tunnu, mutta kun yritän kirjoittaa järkevästi niin tuntuu siltä kuin ei saisi mitään järkevää aikaiseksi. Ajatus ja aiheet pomppii entistä enemmän.

Treenasin tällä viikolla kaksi kertaa, molemmat kerrat oli fysioterapia treenejä. Haluan laittaa tähän teille videon liikkeestä minkä pytyin alusta loppuun asti suorittamaan, tääkään liike ei olisi joskus aiemmin onnistunut.



Jouluostokset oon tehnyt ja kortit oon postittanut. Vielä yksi etäviikko koulussa, jonka jälkeen alakaa ansaittu joululoma. Tammikuussa sit kahden kuukauden työharjotteluun, jonka suoritan Oulussa.

Ai niin, kävin niissä EEG-tutkimuksissa, kaikki ok, normaalit aivot eikä epilepsiaa.  Kurkku ongelma ei ole hävinnyt mutta onnekseni pääsen jo ensviikon torstaina tutkimuksiin lääkärille. Neurologin aika on helmikuussa, selvitellään vielä tuota säikähtämisrefleksiä.

Tammikuussa lähden Ikaalisiin  Fitfarmin ja Jutan järjestämälle treeni viikonlopulle. Osallistujia otetaan 150 naista. Jännää päästä treenaamaan pystyssä olijoiden kanssa, se on todella minun mukavuusalueeni ulkopuolella.

Kaikesta huolimatta rauhallisin mielin joulua kohti joten toivotankin kaikille oikein tunnelmallista ja ihanaa joulun aikaa. Jos en kerkeä kirjoitella ennen vuodenvaihdetta, niin kivaa vuodenvaihdetta jokaiselle. Pitäkää suojalasit päässä ampuessanne raketteja.
Ensi vuonna sitten uusivuosi ja paremmat kujeet.

Hurjasti kiitoksia teille lukijat, kiva että elämäni kiinnostaa yhä. Olen onnellinen teistä.

<3:llä Tuoliapina



Kommentit

Suositut tekstit