Vaaleanpunaisia unelmia





Oon ostanut aivan ihanan rentoutus ammeen, niin ajattelin samalla sanella kun lillun täällä vaaleanpunaisessa unelmassani. Leo on just sängyssä, ja mun rentoutuminen alkoi nyt. Tänään tuli tunne että haluan kirjoittaa parisuhteestani joka on kestänyt yli 5 vuotta. Meidän alkutaival oli kuin satukirjasta, mutta kuten arvata saattaa, vauvavuosi oli todella raskas. Unen puute ja uusi elämänvaihe rassasi hermoja, mutta kuitenkin se oli sitä mitä olin aina halunnut.  Oli vaikea antaa vastuuta alussa toiselle, vaikka mieheni oli ja on tasavertainen vanhempi. Tämä 5 vuotta ei ole ollut aina helppoa, ja tuskin kenenkään pitkä parisuhde on aina ruusuilla tanssimista. Mutta nyt menee paremmin kuin koskaan. Parisuhteessa kuuluva luottamus ei ole koskaan ollut koetuksella, ja luottamus toiseen on ollut aina parasta mahdollista. Olen kuitenkin joutunut harjoittelemaan sitä että osaan puhua niin, että toinen ymmärtää pointtini. Mielestäni kaikki asiat pitää olla tasapainossa, silloin kaikki menee hyvin. Kaikkea riittävästi mutta ei liian paljon! Meidän parisuhteeseen oman kuvion tietysti tuo minun avustajani ja heidän työnsä, mutta se ei kuitenkaan ole kompastuskivi vaan päinvastoin, mutta kaikki pitää suunnitella. Koen myös parisuhteemme kantavaksi osaksi Henkan unelman jota hän toteuttaa koulun penkillä toisella puolen maata. Minulle antaa voimaa se, että hän luottaa minuun täysillä. Hän on useamman kerran sanonut että olen rakastettavimmillani arjessa, kun pyöritän palettia viikot yksin apukäsieni voimin. On ihanaa, että Henkka näkee minut oikeastaan kaiken muun kuin vammani kautta, hän puhuu minulle todella kauniisti eikä ajattele rajoituksia mistään suhteessa. Olen päättänyt myös, että kun kuljemme yhdessä kaduilla, Henkka ei työnnä minua vaan kävelee vieressä, se näyttää luonnollisemmalta. Meillä on niin paljon yhteisiä unelmia ja haaveita, ja menisi liian imeläksi jos alkaisin kaikkia niitä kertomaan. Mutta hiljaa hyvä tulee. Henkan palaute siitä, miten en käytä meikkiä hirveästi ja menen tuolla aina omana itsenäni kiteyttää ehkä tämän tekstin sanoman eli sen, että ole aina oma itsesi. Oikean ihmisen kohdatessasi hän osaa arvostaa sinua juuri sellaisena kuin olet.

Kommentit

Suositut tekstit