PUHU SILMILLE ÄLÄ SELÄLLE


Oon ite asiakaspalvelutyössä, ja koen hyvin tärkeäksi, että kaikkia ihmisiä kohdellaan samanarvoisesti. Huonoja päiviä on kaikilla, mutta ne ei kuulu asiakkaille ja niitä ei yksinkertaisesti saa näyttää. Mä oon sellainen, että jos huomaan että liika negistely ja jonkun toisen omat asiat vaikuttaa liikaa siihen miten esimerkiksi mua kohdellaan ja yleiseen ilmapiirin, niin oon hyvin sanova asiasta. Monet ihmiset on tottunut siihen, että puhutaan selän takana, teen sitä kyllä itsekkin, mutta puhun vaan sellaista mitä voisin sanoa myös kasvotusten. Tuore esimerkki on tältä päivältä. Lähdin hakemaan Leoa päiväkodista, kun sairastapausten vuoksi se suljettiin aikaisemmin. Yksin vastuussa viikot olevana, lähdin tottakai taksilla hakemaan poikaani ennen sulkemisaikaa. Varahajikoita ei nyt ollut käytössä, joten lähdin itse aikaisemmin töistä. Taksi tuli hakemaan, ja yleinen ilme taksikuskilla oli sellainen ettei se olisi halunnut olla mua hakemassa, ja sen huomasi heti. Sanoin kuskille, että ajetaan reippaasti että ehditään, puoli neljältä suljetaan. Kello oli tässä vaiheessa jo 15:23. Kuski vaan tokaisi, että 12 minuuttia ajoaikaa ja eihän ne sitä poikaa heitteille jätä, (voi että kun voisitte kuulla sen äänensävy). Mietin itsekseni vain, että jos hänellä olisi kyse omasta lapsesta, olisi hän jo päiväkodilla, jakun valitettavasti minulla ei ole muuta kulkuvälinettä. Edellä mainitun kommentit jälkeen avasin suuni, ja sanoin että "miten minusta tuntuu ettet halua kuskata minua, nämä sun ilmeet ja eleet kertoo ettei sua kiinnosta. Sä olet asiakaspalvelussa, joten sun omat asiat ja henkilökohtaiset mielipiteet eivät saa näkyä." Kuski korotti tässä vaiheessa pienesti ääntään ja tokaisi, että on tieliikenne laki jota pitää noudattaa. Vastasin vaan että ymmärrän, mutta ei se sinua oikeuta puhumaan noin ja korottamaan ääntä, tai olla vastaamatta. Toin hänelle ilmi myös sen, että olen ollut hänen työnantajaansa yhteyttä. Tämän jälkeen kuski oli hiljainen eikä sanonut yhtään mitään. Sanoin myös, että voit esittää työnantajalle toiveen että et enää kuskaa minua kun näyttää olevan niin hankalaa. Nyt varmasti moni ajattelee, että tunteet saa näyttää. Mutta kyseessä on ammatillinen asema, niin sun pitää olla nimenomaan ammatillinen ja pitää ne mölyt mahassa. Tästä tulikin mieleen, että saimme juuri poikamme varhaiskasvatuskeskustelussa palautetta siitä miten meidän kanssa keskustelu on avointa ja helppoa, että mielummin kysyy liikaa kun miettii itse. On mullakin ollu monia tilanteita milloin oisin voinut sanoa pari valittua sanaa, mutta mielummin pysyn hiljaa ja pidän nimenomaan ne mölyt mahassa. 


❤️ Tuoliapina


Kommentit

Suositut tekstit