"pidän sinusta sellaisena kuin olet"

Asiat on muuttunu paljon entisestä silmien suhteen siis. Inhoan vammassani eniten silmien eriparisuutta ja karsastusta. Ennen en voinut katsoa ihmisiä silmiin, kun ahdisti kun tiesin, että silmät kattoo minne sattuu. Nykyään, pystyn katsomaan  ihmisiä suoraan silmiin vaikka tiiän,että silmät ei aina pysy kaikessa mukana. Valokuvien ottaminen on mulle ollut aina hankalaa,kun haluaisin kattoo suoraan, mutta se hävettää kun silmät karsastaa. Nykyään ajattelen, että ihan sama, asialle ei mitään voi.Oon yrittänyt, käyny korjausleikkauksissa. On vaan pakko oppia hyväksymään itsensä sellaisena kun on. Oon menny hyväksymisprosessissa eteenpäin. Nykyään otan kuvia tarkoituksellisesti niin,että näytän luonnolliselta ja silmät saa näyttää eri parilta. Tää on oikeasti aika iso juttu mulle, että oon päässyt tähän asti. Vielä tulee se päivä, että unohdan silmien vajavaisuusuuden, mutta se ei ole vielä tänään. 

Välillä myös ärsyttää kun yritän kirjoittaa käsin jotain ja haluaisin että kirjoitus tulis selvällä käsialalla, mutta vammasta johtaen se ei onnistu vaikka kuinka yrittäisin tsempata. Joka tapauksessa en oo katkera En haluais olla erilainen tai kuulua massaan ja tehä kaikki samoin kun muut. Oon tyytyväinen näin, tällaisena. Välillä mietin ja Henkalle sanon, että jos olisin täysin vammaton niin millainen olisin ja mitä tekisin. Mä leikittelen ajatuksella millaista ois olla juokseva, tanssiva tai kauniilla käsialalla kirjoittava urheilullinen minä. Näiden ajatusten jälkeen Henkka mulle vastaa: "Silloin se et olis sinä minä olen rakastunut sinuun ja pidän sinusta sellaisena kuin olet." Työpaikan lapset kysyi multa viime viikolla,että haluaisitko sä koskaan kävellä tai juosta niin kuin me? Vastasin rehellisesti, että tottakai olisi kiva joskus sitä kokeilla,mutta kun en pysty sitä tekemään niin mulla on hyvä olla näin. Leo sano ennen  nukkumaanmenoa:" Että jos sinä äiti et saa sitä niin voidaan kysyä avustajalta huomenna."Kyllä lapset on maailman parhaita sopeutumaan tilanteeseen. 

Muistakaa asiat vois aina olla huonomminkin. Elämä on maailman hienoin matka ja mulla on maailman parhaimmat matkakumppanit 💙

Tuoliapina

Kommentit

Suositut tekstit